صفحه اصلی
تقدیر از رساله آقای هدایت درویشی در یازدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
  • 3028 بازدید

 

تقدیر از رساله‌های برتر و شایسته تقدیر با موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

بخش نهایی یازدهمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با برگزاری مراسم تقدیر از رساله‌های برتر مرتبط با این الگو همراه شد.

در ادامه این مراسم هادی اکبرزاده عضو شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سخنانی کوتاه تاکید کرد: تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بحثی است که ده سال کار فشرده و سنگین را در بر داشته و ما به تدریج به زمان اجرای الگو نزدیک می‌شویم.

وی افزود: جامعه نخبگان در این چند سال نقش چشمگیری در این امر داشته‌اند و یکی از فعالیت‌های ما در این چند سال مربوط به انتخاب رساله‌های برتر بوده است که امروز یازدهمین دوره آن را برگزار می‌کنیم.

اکبرزاده یادآور شد: این الگو هر چند سال یکبار باید اصلاح و ارتقاء یابد و آن جمعی که باید از این روند حمایت و به انجام آن کمک کنند همین جمع حاضر و کسانی است که حوزه کار و تحقیقاتشان این بخش است. ما از دریافت تمامی نظرات در زمینه این الگو استقبال می‌کنیم و منتظر دریافت نظرات کارشناسان و متخصصان در این زمینه هستیم.

در ادامه این مراسم محمدرضا سیدی  دبیر کارگروه انتخاب رساله های برتر گزارشی از فرآیند انتخاب رساله‌های برتر ارائه کرد و افزود: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از ابتدای تأسیس، شناسایی و تقدیر از رساله‌های برتر را مدنظر قرار داده است. در سالهای اخیر نیز این مرکز با عنایت به توسعه فضای فکری نسبت به این الگو، رویکردهای جدیدی را در انتخاب خود برای رساله‌ها در نظر گرفته است و در انتخاب اخیر، آن را به مواردی که در مقطع دکتری با نمره عالی ارزشگذاری شده‌اند محدود ساخت.

وی ادامه داد: فراخوانی را در این زمینه اعلام کردیم و رساله‌های متعددی را دریافت کردیم که از میان رساله‌های به دست رسیده، چهل چکیده انتخاب شد و پس از ارزیابی‌های کمیسیون‌های مختلف، ۷ رساله به عنوان برتر دست یافتند و ۹ رساله شایسته قدردانی در نظر گرفته شدند.

تقدیر از ۹ رساله شایسته قدردانی با موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

 در ادامه این مراسم، صاحبان رساله‌های شایسته تقدیر با ارائه کوتاهی از محتوای رساله‌های خود به بیان مهمترین بخش‌های پژوهش‌های‌شان در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداختند.

اسامی دانشجویان و عناوین رساله‌های شایسته تقدیر در این بخش به شرح زیر است:

- هدایت درویشی از دانشگاه شهید بهشتی با رساله «ارائه الگوی سیاستگذاری آمایشی در مناطق روستایی»

 سمیرا امیرزاده از دانشگاه زابل با رساله «نقش پایداری کشاورزی بر امنیت غذایی خانوارها در ایران»

- محمود شکوهی‌تبار از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با رساله «الگوی قرآنی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی»

- مهدی زریباف از دانشگاه علامه طباطبایی با رساله «مولفه‌های نظام اقتصادی الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت»

- هاجر فضل‌الهی از دانشگاه شهر کرد با رساله «توسعه مدل اقتصادی منابع آب با لحاظ انتقال آب بین‌حوضه‌ای، آب‌های نامتعارف و آب مجازی»

- امیر عسگری از دانشگاه علامه طباطبایی با رساله «الگوی استقرار نواحی نوآوری دانشگاهی با تمرکز بر حوزه علوم انسانی»

- هدایت کارگر شورکی از دانشگاه یزد با رساله «آینده‌نگاری فناوری‌های همگرا در نظام اداری ایران»

- سجاد نجفی از دانشگاه تهران با رساله «تبیین عوامل کلیدی تاثیرگذار بر قدرت دفاعی ایران در افق زمانی ۱۴۱۰ از منظر جغرافیای سیاسی»

- جواد عرب‌یارمحمدی از دانشگاه سمنان با رساله «رویکرد چندبعدی به اندازه‌گیری فقر؛ مفاهیم نظری و شواهد تجربی از اقتصاد ایران»

در بخش پایانی این مراسم نیز صاحبان رساله‌های برتر ارائه‌ای کوتاه از محتوای رساله‌های خود و مهمترین بخش‌های پژوهش‌های‌شان در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ارائه کردند.

اسامی دانشجویان و عناوین رساله‌های برتر به شرح زیر است:

- حامد امینی از دانشگاه علم و صنعت با رساله «طراحی مدل آینده‌نگاری منطقه‌ای متناسب با ایران با رویکرد هنجاری»

- سجاد انتشاری از دانشگاه صنعتی اصفهان با رساله «تدوین چارچوب مدیریت منابع آب در حوضه آبریز زاینده‌رود با تاکید بر جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی»

- محمد پورعباس از دانشگاه علامه طباطبایی با رساله «توحید اجتماعی و نقش آن در تمدن‌سازی نوین اسلامی»

- مهرشاد جواهردشتی از دانشگاه تهران با رساله «طراحی مدلی برای نگاشت نهادی خط‌مشی‌گذاری علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در گذار به اقتصاد دانش‌بنیان»

- حسین رضازاده از دانشگاه تهران با رساله «مبنای مشترک حقوق بشر و حقوق محیط‌زیست از نظر تا عمل»

- امیرحسین صدرپور از دانشگاه تربیت مدرس با رساله «ارائه مدل شبکه‌سازی راهبردی برای دیپلماسی عمومی نوین جمهوری اسلامی ایران»

- حسن یعقوب‌نیا از دانشگاه خوارزمی با رساله «آسیب‌شناسی سیاستگذاری کلان جمهوری اسلامی ایران با قلمروسازی زبانی در کشورهای فارسی‌زبان منطقه»

پس از ارائه‌ی صاحبان رساله‌ها از آنان و استادان راهنمای این رساله‌ها با حضور اعضای شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تقدیر شد.

 


 

افزودن نظرات