صفحه اصلی
فراخوان کارآموزی قضایی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری در سال 2023-2022
  • 5513 بازدید

بسمه‌تعالی

(اطلاعیه دانشکده حقوق دانشگاه شهید‌بهشتی در راستای فراخوان کارآموزی قضایی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری در سال 2023-2022)

دیوان بین‌المللی دادگستری سالیانه از طریق برگزاری برنامه کارآموزی قضایی، زمینه مناسبی را برای افزایش دانش در حوزه حقوق بین‌الملل عمومی و رویه‌های دیوان فراهم می‌کند. این دوره در شهر لاهه (مقر دیوان)، به مدت 10 ماه و به صورت تمام‌وقت برگزار خواهد شد. در همین راستا، دانشگاه‌های واجد شرایط در سراسر جهان می‌توانند آن گروه از افراد منتخب را که از شرایط اعلام شده از سوی دیوان برخوردار هستند، جهت حضور در این دوره به دیوان معرفی کنند.

نظر به آنچه بیان شد، دانشگاه شهید‌بهشتی قصد دارد تا در راستای معرفی متقاضیان واجد شرایط به دیوان، با این نهاد همکاری نماید. از آن گروه از دانشجویان و دانش‌آموختگان رشته حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید‌بهشتی که از شرایط مندرج در ذیل برخوردار هستند، دعوت می‌شود تا مدارک خود را نهایتاً تا تاریخ 10/11/1400 به نشانی ایمیل examlaw71@gmail.com  ارسال نمایند:

1. شرایط متقاضی:

الف) دانشجوی رشته حقوق بین‌الملل عمومی دانشگاه شهید‌بهشتی در مقطع دکتری یا دانش‌آموخته رشته حقوق بین‌الملل عمومی دانشگاه شهید‌بهشتی در مقطع تحصیلات تکمیلی؛

ب) تسلط و مهارت در یکی از زبان‌های کاری دیوان (فرانسه یا انگلیسی)؛

ج) علاقه‌مندی به حقوق بین‌الملل؛

د) انجام فعالیت پژوهشی در حوزه حقوق بین‌الملل یا برخورداری از سابقه شغلی مرتبط با این حوزه؛ و

ه) حداکثر 31 سال در زمان شروع دوره کارآموزی دیوان (مصادف با سپتامبر 2022).

2. مدارک متقاضی:

الف) رزومه علمی مشتمل بر سابقه آموزشی و پژوهشی متقاضی در حوزه حقوق بین‌الملل؛

ب) گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان رشته حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید‌بهشتی در مقطع دکتری) و گواهی موقت پایان تحصیلات (برای دانش‌آموختگان رشته حقوق بین‌الملل دانشگاه شهید‌بهشتی در مقطع تحصیلات تکمیلی)؛

ج) اسکن صفحه اول شناسنامه به همراه اسکن پشت و روی کارت ملی؛ و

د) مقاله (حداکثر در 15 صفحه) به یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسه و در زمینه موضوعات حقوق بین‌الملل عمومی.

بدیهی است گروه حقوق بین‌الملل عمومی دانشکده حقوق دانشگاه شهید‌بهشتی از این اختیار برخوردار است، تا پس از بررسی مدارک و شرایط متقاضیان، مناسب‌ترین فرد برخوردار از شرایط مدنظر دیوان را به دانشگاه معرفی نماید؛ لازم به ذکر است که فرایند گزینش نهایی از سوی دیوان انجام خواهد شد و نهایتاً از میان اشخاص معرفی شده از سوی تمامی دانشگاه‌های سراسر جهان، دیوان مجموعاً 15 نفر را انتخاب خواهد نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره می‌توانید به سایت دیوان به نشانی https://www.icj-cij.org/en/judicial-fellows-program   مراجعه کنید.

دانشکده حقوق دانشگاه شهید‌بهشتی