صفحه اصلی
رونمایی از وبگاه جدید دانشگاه شهید بهشتی
  • 6840 بازدید

​در آستانه سالگرد دهه مبارک فجر، از وبگاه جدید دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد. در این وبگاه، زیبایی، به‌روز بودن، دسترسی سریع به اطلاعات، کارایی و قابلیت استفاده در ابزارهای مختلف (واکنش‌گرا بودن) در اولویت قرار گرفته است.

 دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی صبح روز سه شنبه 21 بهمن ماه 1399، از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بازدید نمود و ضمن دیدار از بخش‌های این مرکز، پرتال جدید دانشگاه را افتتاح نمود. گفتنی است در این بازدید، عملیات عمرانی مرکز جدید داده دانشگاه نیز کلید خورد. به...


دکتر نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی صبح روز سه شنبه 21 بهمن ماه 1399، از مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه بازدید نمود و ضمن دیدار از بخش های این مرکز، پرتال جدید دانشگاه را افتتاح نمود. گفتنی است در این بازدید، عملیات عمرانی مرکز جدید داده دانشگاه نیز کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر شاملی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات با عرض خیر‌مقدم، گزارشی در خصوص اقدامات صورت پذیرفته طی ماه‌های اخیر در جهت بهبود و ارتقاء خدمات این مرکز ارائه داد.

در ادامه دکتر نصیری رئیس دانشگاه، از بخش‌های مستقر در این مرکز شامل مرکزداده شبکه، پشتیبانی رایانه، توسعه نرم‌افزار و آمار، پشتیبانی از سامانه‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، پشتیبانی سامانه‌های اداری و مالی، وبگاه و میز خدمات بازدید کرد و با کارشناسان و مسئولان هر بخش گفتگو نمود؛ محدودیت فضا و عدم امکان توسعه فضایی، سیستم اطفاء حریق، نحوه مواجهه با بحران‌های سایبری، شرایط قراردادی نیروها و ماندگاری آنها، نحوه پشتیبانی و بک‌آپ گرفتن از داده‌ها از جمله مسائل و مشکلات مورد اشاره در این دیدار بود.

 

​​​​​​​

رئیس دانشگاه، ضمن بیان اهمیت این مرکز و توجه ویژه‌ای که به آن وجود دارد گفت: باید در جهت رفع نقیصه های این مرکز گام برداشت و فکر عاجلی در خصوص مسائل کنونی از جمله ماندگاری نیروها نمود.

ایشان در خصوص اهمیت استفاده از فناوری اطلاعات به صورت مویرگی توسط تمامی واحدها سخن گفت و با هدف جلب مشارکت تمامی واحدهای دانشگاهی، پیشنهاد مطرح شدن این موضوع را در شورای دانشگاه با هدف اثرگذاری هر چه بیشتر نمود و بر مجازی شدن خدمات، عضویت و مشارکت واحدهای دانشگاهی در به‌روزرسانی داده‌ها و اخبار سازمانی دانشگاه تاکید کرد.

دکتر نصیری در ادامه بیان داشت در یک سیستمی به عنوان دانشگاه، وقتی همه چیز را مکانیزه می کنیم انتظار بر این است که تعداد نیروها نیز کاهش یابند که این تعداد نیروها، به عنوان نیروهای آزاد شده بتوانند در بخش‌های مورد نیاز دیگر به کارگرفته شوند. ایشان بر به وجود آوردن و طرح ساز‌و‌کاری جهت اعتبارسنجی داده‌ها و توانمند‌سازی و آموزش کارکنان دانشگاه تاکید نمود.

 

 

دکتر فقهی مدیر هیات علمی دانشگاه، با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های دیگر مرکز محاسبات زیر مجموعه مرکز فناوری اطلاعات قرار دارد بر اهمیت قرارگیری مسئولان سایت دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز به عنوان نیروهای این مرکز با هدف ارتقاء کارایی و اثربخشی هر چه بهتر در این زمینه تاکید نمود.

دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی پس از بررسی مسائل مطروحه، بر بازسازماندهی نیروهای سایت در سطح دانشگاه تاکید نمود و بیان داشت قرار گرفتن در زیر مجموعه یک مرکز مهم در دانشگاه موجب ترغیب افراد و افزایش کارایی خواهد شد.

در این بازدید اتاق فکر مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات افتتاح شد. دکتر شاملی ضمن بیان تجارب متعدد در شرکت‌های معتبر جهانی به اهمیت این موضوع و استفاده از ابزارها جهت پیاده نمودن ایده‌ها اشاره داشت.

دکتر رسولی در همین راستا بر عملیاتی نمودن ایده‌ها و تامل نمودن در ارتباط با مکانیزم اجرایی آنها، همچنین در نظر گرفتن مزایا برای افراد ایده‌پرور تاکید نمود.

دکتر نصیری در انتهای بازدید با قدردانی از فعالیت‌های رئیس پیشین و اقدامات صورت پذیرفته در طی تصدی ریاست کنونی مرکز، پرتال جدید دانشگاه را افتتاح نمود و بیان داشت باید به‌روزرسانی وب‌سایت دانشگاه متناسب با شأن دانشگاه صورت گیرد و از زحمات تمامی همکاران به جهت به ثمر رسیدن این مهم قدردانی نمود.

 

​​​​​​​​​​​​​​

 

 

پس از افتتاح وب سایت جدید دانشگاه، دکتر رسولی بیان داشت به جهت استفاده و مراجعه تمامی اعضای دانشگاه و با هدف مشارکت حداکثری این عزیزان در برنامه‌های جاری دانشگاه، بهتر است تمامی سیستم‌های دانشگاهی با صفحه اول وب‌سایت دانشگاه شروع به کار نمایند.  

در این بازدید دکتر رسولی مشاور رئیس دانشگاه و مدیرحوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر حاجی یوسفی رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه، دکتر فقهی مدیر امور هیات علمی، دکتر پرند رئیس پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه، رئیس دانشگاه را همراهی نمودند.