مدیریت برنامه ریزی و پژوهش تحصیلات تکمیلی
آقای آرمان پورقاز خانم زهرا جدید
شماره تماس: 2990269 2990269 شماره تماس:
شیوهنامه اجرایی
با توجه به اهداف دانشگاه و ماده ۸ آئیننامههای دوره دکتری ورودیهای ۸۸ و ۸۹ و ورودیهای ۹۰ به بعد و ماده 19 آییننامه و شیوهنامه اجرایی دانشجویان دکتری ورودی 95 و بعد از آن و نیز مواد ۱۳ و ۲۱ دستورالعملهای اجرایی دوره دکتری در دانشگاه، این شیوه نامه بهمنظور نظارت و ارزیابی دستاوردهای پژوهشی دورههای دکتری در دانشگاه شهید بهشتی تهیه شده است.
ماده1: کمیسیونهای تخصصی نظارت و ارزیابی دستاوردهای علمی
برای بررسی و ارزیابی کفایت دستاوردهای علمی دانشجویان دکتری کمیسیونهای سه گانه علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی در معاونت پژوهشی و فناوری تشکیل میشود و برنامه تشکیل جلسات آن برای هر نیمسال در ابتدای هر نیمسال به اطلاع واحدهای آموزشی و پژوهشی خواهد رسید.
ماده2: اعضای کمیسیونهای تخصصی نظارت و ارزیابی دستاوردهای علمی
اعضای کمیسیونها، معاونین پژوهشی واحدهای مربوط و بر حسب مورد و نیاز، مدیران گروههایی که دستاوردهای پژوهشی آنها در جلسه مطرح میشوند(بدون حق رای) هستند. دبیری کمیسیونها را مدیر برنامهریزی، نظارت و پژوهش تحصیلات تکمیلی دانشگاه بهعهده دارد.
ماده 3: برنامه زمانی ارسال دستاوردهای علمی برای بررسی
از آنجاییکه جلسه هر کمیسیون تخصصی هر دو هفته یکبار تشکیل میشود، زمان درخواست بررسی کفایت دستاوردهای علمی رساله پس از ارسال از دریافت مدیریت برنامهریزی، نظارت و پژوهش تحصیلات تکمیلی، بهطور معمول حداکثر دو هفته بعد است. در صورت عدم حضور معاون پژوهشی واحد ارسال کننده و یا نماینده واحد، کمیسیون تخصصی از بررسی درخواست کفایت در آن جلسه معذور است.
ماده 4: شیوه ارزیابی دستاوردهای علمی
اعضاء کمیسیون تخصصی حسب مصوبات به بررسی کفایت دستاوردهای علمی رساله خواهند پرداخت.
ماده5: اعلان نتایج
اعلام نتایج هر کمیسیون تخصصی بررسی کفایت دستاوردهای علمی رسالههای دکتری بهطور منظم به مدیریت خدمات آموزشی دانشگاه ارسال میشود .
دانشجویان مشمول معافیت از پرداخت شهریه با توجه به آییننامه های مصوب1 میتوانند درخواست خود را از طریق معاونت پژوهشی واحد برای طرح و بررسی در کمیسیونهای سه گانه به مدیرت برنامه ریزی و پژوهش تحصیلات تکمیلی ارسال نمایند.