به وبگاه کتابخانه دانشکده علوم زمین خوش آمدید. 

 
​​​​​​​​​
 



 
​​



v    تاریخچه:

کتابخانة دانشکدة علوم زمین واقع در طبقه دوم این دانشکده در سال 1358 با فضای تقریبی 163 متر مربع تأسیس که در تابستان سال 1393 فضای  تقریبی این کتابخانه به 320 مترمربع فضای مخزن و مطالعه ارتقاء یافت. این کتابخانه دارای کتب رشته­ های زمین­ شناسی، جغرافیا و سنجش ­از دور ( در تمامی گرایش­های مربوطه ) می باشد.

تعداد کتب فارسی که در حال حاضر در چرخة گردش و امانات قرار دارد 13000عنوان کتاب فارسی و 3000 عنوان کتاب لاتین که در سیستم به صورت فهرست­ نویسی الکترونیکی موجود می ­باشد. تعداد پایان ­نامه­ هایی که در حال حاضرتوسط دانشجویان ارشد و دکتری ارائه­ می گردد حدود 3000 عنوان می­ باشد. چیدمان کتاب­های کتابخانه به شیوه رده ­ بندی دیویی می­ باشد و به صورت قفسه باز اداره می ­شود. ايستگاه رايانه، بخش نشريات و کتب مرجع، ميزهاي مطالعة سالن خواهران و برادران، بخش پايان­ نامه­ ها و فضاي مربوط به مخازن فارسي و لاتين در فضاي داخلي کتابخانه با ظرفیت گنجایش بیش از 50 نفر در طول روز می­ باشد.​​​​​​​​​



 

v    تشکيلات کتابخانه:

کتابخانه از نظر تشکيلات سازماني و وظايف به 4 بخش تقسيم مي ­شود:

1ـ بخش امانات و مراجعات

2ـ پايان­ نامه­ ها

3ـ بخش مرجع و نشريات

4- سالن مطالعه برادران و خواهران

 

v    فعالیت­ هایی که در این کتابخانه انجام گرفته شامل موارد زیر می­ باشد:

1 – جمع­ آوری کتب دیجیتالی درهمه رشته­ ها و گرایش­های موجود در دانشکده که کتابخانة علوم زمین در این امر پیشگام بوده است.

2 – فهرست ­نویسی پایان­ نامه ­های چاپی کتابخانه.

3 – جمع ­آوری CD و رف ­خوانی از پایان­ نامه­ ها جهت الکترونیکی کردن آن در مخزن کتابخانة مرکزی.

4 – آموزش دانشجویان برای استفاده بهتر از وب سایت دانشگاه و کتابخانه مرکزی در ابتدای هر ترم و نیز در طول ترم.

5 – جمع ­آوری و وجین کتب مرتبط و غیرمرتبط با رشته­ های موجود در کتابخانه.

6 – باز نگه داشتن کتابخانه طی ده سال اخیر در ساعات نهار و نماز.

7- تغییر دکوراسیون کتابخانه در سال 93.

8 – تهیة گیت و دوربین مدار بسته.


v    پايان­ نامه ­هاي دانشکدة علوم زمین تا سال 1396:

عنوان رشته

گرایش

کارشناسی ارشد

دکتری

جغرافیا

جغرافیا و برنامه­ ریزی شهری

294

32

جغرافیا و برنامه ­ریزی روستایی

295

28

جغرافیای سیاسی

77

--

اقلیم ­شناسی

99

6

ژئومورفولوژی

259

2

زمین­شناسی

پترولوژی

205

35

آب­شناسی

99

3

اقتصادی

188

27

تکتونیک

157

28

رسوب شناسی

129

8

چینه و فسیل

176

25

سنجش از دور

شهری و روستایی، آب و خاک

133

--

 

جمع کل

2111

194

 

 

 v    پیوندهای مفید:

قراردادن سایت­ های زیر به صورت فعال:

ردیف

عنوان سایت

1

www.irandoc.ac.ir

2

www.sid.ir

3

www.Magiran

4

​  www.CIVILICA

5

lib.sbu.ac.ir

6

​ www. Noor

7

کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید بهشتی

 ​
​​​​
v    مقررات استفاده از کتابخانه:


نوع عضویت

مدارک لازم جهت عضویت

مقطع

تعداد کتاب امانتی و مدت زمان آن

تعداد کتاب جهت مطالعه در محل

تعداد کتاب جهت رزرو و مدت زمان نگهداری

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی

ارائه کارت دانشجویی،

کارشناسی

5 کتاب 10 روز

3

2

کارشناسی ارشد

5 کتاب 20 روز

3

2

دکتری

6 کتاب 30 روز

3

2

هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

معرفی نامه از کارگزینی هیئت علمی دانشگاه ، تکمیل فرم عضویت و یک قطعه عکس

_

8 کتاب 30 روز

3

2

کارمندان دانشگاه شهید بهشتی

معرفی نامه از کارگزینی دانشگاه ، تکمیل فرم عضویت ویک قطعه عکس

-

10 کتاب 20 روز

3

2

اعضاء دارای کارت طرح غدیر

برابر با مقررات طرح غدیر

-

3 کتاب 20 روز

3

2

 

- هر شخص فقط می تواند از کارت خود برای امانت گرفتن کتاب استفاده نمايد و با کارت شخص ديگر کتاب امانت داده نمی شود.

- دانشجویان پس از تحويل کتاب تا سه روز فرصت دارند با مراجعه به صفحه امانت خود چنانچه کتاب از حساب آنان خارج نشده است اطلاع دهند در غير اينصورت جريمه به آنان تعلق مي گيرد و کتابخانه هيچ گونه مسئوليتي در قبال آنان ندارد.

- در صورت تأخير حتی يک روز کتاب به هيچ عنوان تمديد نمی شود.

- دانشجويانی که در کتابخانه مرکزی عضو هستند با کارت طرح غدير نمی توانند کتاب امانت بگيرند.

 

 

v    مقررات مربوط به تاخیر کتاب از سوی کلیه کاربران دانشگاه:

زمان تاخیر کتاب

جریمه

تاخیر تا یک هفته

درج در سیستم امانت کتاب

تاخیر بیش از یک هفته

توقف امانت کتاب به تعداد روز های تاخیر

تاخیر بیش از10 روز

جریمه نقدی به میزان روزانه 1500 ریال و توقف امانت کتاب به تعداد روزهای تاخیر

تأخیر بیش از سه ماه

معلق شدن عضویت و تعهد کتبی مبنی بر عدم تکرار تاخیر

گم شدن یا ناقص شدن کتاب

تهیه اصل کتاب و تحویل آن به کتابخانه مرکزی و پرداخت مبلغ 50000 ریال جهت آماده سازی کتاب

 

ü      نکته: در صورت تکرار تاخیر بیش از سه ماه، عضویت دانشجو باطل شده و برای عضویت مجدد ملزم به پرداخت حق عضویت به مبلغ ده هزار تومان می باشد.

 

v    عضویت در طرح غدیر:

قابل توجه استادان (رسمی ـ پیمانی) و دانشجویان محترم کارشناسی ارشد و دکتری، چنانچه قصد عضویت در طرح غدیر(طرح فراگیر کتابخانه­ها) دارید لطفاً با در دست داشتن حکم گارگزینی برای استادان محترم و کارت دانشجویی برای دانشجویان عزیز به بخش مرجع کتابخانه مرکزی، مرکز نشر و اسناد، مراجعه کنید تا ثبت­نام اولیه بصورت الکترونیکی انجام شود. بعد از دریافت رمز عبور که به تلفن همراه و یا ایمیل کاربر ارسال می­شود، به آدرس اینترنتی ایرانداک مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنید. بعد از تکمیل ثبت نام و گذشت حداقل10روز کاری برای دریافت کارت­های غدیر با در دست داشتن کارت دانشجویی به بخش مرجع مراجعه کنید و بسته عضویت خود را تحویل بگیرید. ساعت مراجعه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 17 است.

 

 

v    مقررات و آئین نامه کتابخانه علم زمین:

1- رعايت سكوت و آرامش در كتابخانه و محوطة ورودي آن.

2- استفاده از محیط کتابخانه تنها جهت مطالعه و استفاده از منابع کتابخانه.

3- استفاده از رايانه‌هاي كتابخانه تنها جهت جستجوي كتب و منابع اطلاعاتي و ممنوعيت هرگونه استفاده شخصي (كنترل پست الكترونيك، كپي مدارك و لوح فشرده و ...) از رايانه‌هاي كتابخانه

4- ممنوعيت ورود وسايل شخصي همچون كيف، ساک و ... به داخل مخزن كتابخانه

5- ممنوعيت كپي از کتب مرجع، پايان‌نامه‌ها و نشریات

6- عدم استفاده از هرگونه مواد خوراكي و آشاميدني در داخل كتابخانه.

7- دانشجویان محترم می‌توانند نظرات پیشنهادی خود جهت ارتقاء کمی و کیفی به کتابدار مسئول سرکار خانم فرید کاکایی و یا معاونت پژوهشی جناب آقای دکتر فریبرز مسعودی اطلاع رسانی نمایند.

 

v    زمان فعاليت کتابخانه:

کتابخانه در طول ايام هفته از شنبه تا چهارشنبه : 30/7 الي 17 بعد از ظهر بصورت یکسره باز است.​
 
 
 
 
 
 
 
 


















 مسئول کتابخانه  فریده کاکایی   کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی     تلفن: 29902640​​


کارشناس کتابدار   لیلا شاهرخی کارشناس مدیریت  تلفن : 29902640


​​